fbpx

Strategie de lansare de produs de la A la Z.

strategie de lansare de produs

        Afacerile folosesc o varietate de strategii pentru a-și promova serviciile și produsele. O strategie de lansare a unui produs presupune cercetare, testare și acțiuni din partea diferitelor departamente pentru a se asigura că clienții chiar cumpără acel produs. Dacă doriți să introduceți un nou produs sau serviciu pe piață, ar trebui să învățați cum să dezvoltați o strategie de lansare a unui produs de succes. În acest articol, vom analiza ce este o strategie de lansare de produs, de ce este importantă, cum se creează una și câteva sfaturi care să vă ajute să o construiți pe a dumneavoastră.

Care este o strategie de lansare de produs?

          O strategie de lansare a unui produs definește mai multe etape ale lansării, inclusiv dezvoltarea, testarea internă, testarea externă, stabilirea obiectivelor și a scopurilor, poziționarea, crearea de entuziasm și calendarul evenimentului. Echipa de design trebuie să creeze un produs care să satisfacă o nevoie a clientului și să lucreze pentru a satisface această nevoie în mod constant. Etapa de stabilire a obiectivelor și a scopurilor presupune determinarea obiectivelor de vânzări și de venituri pentru evenimentul de lansare la o anumită dată din viitor.

          Echipa de marketing poziționează produsul în raport cu concurența și lansează tactici de marketing pentru a genera entuziasm. Evenimentul de lansare trebuie să aibă loc la momentul optim pentru a maximiza vânzările. Accesoriile de înot, de exemplu, ar trebui lansate primăvara sau la începutul verii, în timp ce plăcile de snowboard cu tehnologie nouă ar trebui lansate toamna sau la începutul iernii.

Care este importanța unei strategii de lansare de produs?

          O strategie de lansare de produs este esențială în lansarea unui produs pentru a atrage clienții potriviți și pentru a obține un impuls în piață. Cu o lansare de produs, șansele de a capta atenția clienților dumneavoastră este mult mai mare. Aceștia nu numai că vor afla despre noul produs, dar vor afla și despre compania dvs. și, eventual, despre alte produse. O lansare de produs este o oportunitate excelentă de a transforma persoanele interesate în clienți loiali.

          O strategie de produs bine planificată poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea reputației companiei iar oferind un produs care să răspundă nevoilor clienților dumneavoastră, demonstrați că apreciați feedback-ul acestora. Aceștia vă pot admira pentru acest lucru și, ca urmare, pot deveni ambasadori ai brandului. Odată cu creșterea expunerii, mai mulți clienți vă pot achiziționa produsele, ceea ce va duce inveitabil și la creșterea veniturilor.

Ce ar trebui să includă o strategie de lansare de produs?

Acestea sunt componente esențiale pe care trebuie să le includeți în strategia de lansare de produs:

  • Dezvoltarea produsului: O lansare de succes a unui produs necesită dezvoltarea produsului pentru a crea un produs pe care clienții îl doresc sau de care au nevoie.
  • Cercetarea clienților și a pieței: Culegerea feedback-ului de la clienți și analiza concurenței vă permite să vă îmbunătățiți produsul și să vă identificați clientul ideal. Atunci când vă lansați produsul, cercetările efectuate vă vor ajuta să transmiteți mesajul perfect.
  • Testarea: Permiteți câtorva clienți să vă încerce mai întâi produsul și colectați feedback de la aceștia pentru a vă evalua progresul. Testarea poate dezvălui schimbările care trebuie făcute și vă poate ajuta să continuați să dezvoltați produsul.

Crearea unu plan de lansare de produs.

Pentru a dezvolta o strategie de lansare a unui produs, urmați acești pași:

1. Indentificați-vă clienții.

          Primul pas în strategia dvs. este să stabiliți dacă oamenii sunt sau nu interesați de produsul dvs. Începeți prin a analiza propriile date de afaceri pentru a vă da seama ce își doresc clienții dumneavoastră. Examinați rata de respingere a site-ului dvs. web. O rată de respingere ridicată indică faptul că utilizatorii nu au găsit ceea ce căutau. Examinați-vă cifrele de vânzări și comparați-le cu cele ale concurenței pentru a vedea dacă oferta dvs. trebuie să fie ajustată.

          Apoi, consultați-vă cu clienții dumneavoastră. Aceștia sunt cele mai bune persoane care vă pot da sfaturi. Propuneți teste și întrebați clienții ce cred despre produsul sau serviciul dvs. actual și ce cred că ar trebui să schimbați. Comunicarea cu clienții prezintă numeroase beneficii:

  • Aceaștia vă pot ajuta să le înțelegeți cerințele și să înțelegeți de ce v-au ales.
  • Vă permite să le învățați limbajul, ceea ce vă va ajuta cu marketingul.
  • Vă informează cu privire la caracteristicile pe care le folosesc și preferă, oferindu-vă USP.

          Permiteți clienților să își exprime opiniile fără teama de a fi influențați. Puneți întrebări deschise și fiți gata să ascultați.

          Deschideți un canal de comunicare prin e-mail, chat sau telefon pentru a le permite clienților care v-au cumpărat produsele să explice orice probleme pe care le-au întâmpinat și să primească asistență. Feedback-ul lor nu numai că vă va ajuta să dezvoltați produsul, dar vă va ajuta și să testați reacția clienților la produsul dvs. și să vă pregătiți pentru o lansare de succes a produsului.

2. Faceți o cercetare de piață.

          Cercetați piața pentru a indentifica produsele care sunt similare cu ale dumneavoastră. Faceți o listă cu concurenții dvs. și notați-le punctele forte și punctele slabe, apoi faceți același lucru pentru compania dvs. Atunci când comparați produsul dvs. cu al lor, explicați de ce clienții l-ar putea prefera pe al dvs. Aceste distincții cheie sunt esențiale pentru lansarea produsului.

3. Definiți-vă clientul ideal.

Pentru a vă asigura o lansare de succes, adresați-vă clientului potrivit folosind acest șablon:

Care este audienta tinta? ( demografic, psihografic, geografic, comportamental)
Ce gândește audiența despre produs? Ce știu despre el, cum îl evaluează? Ce cunoștințe și ce atitudine au? Care este problema/nevoia consumatorilor pe care o rezolva produsul nostru?
Ce ne dorim să gândească despre produs? Ce beneficii vor fi percepute, ce face produsul pentru clienți?
De ce ar trebui să cumpere produs? Este ușor de utilizat, eficace, economic
Cine sunt concurenții brandului? Ce imagine are fiecare brand concurent? Prin ce tip de mesaje publicitare sunt promovate?
Care este poziționarea produsului? Care este cuvântul cheie cu care vrem să fie asociat brandul: delicat(?), robust(?), intens(?), durabil(?), de încredere(?), ușor de utilizat(?) etc
Care este USP-ul (Unique Selling Point/Proposition)? Ce avantaje relative are în raport cu produsele concurente? Ce îl face să fie diferit față de concurență?
Care este mesajul principal? Cam care ar fi sloganul, în ce structură verbală ne dorim să fie memorat brandname-ul?
Care  este denumirea produsului ?
De ce se dorește publicitatea brandului? Ce vrem să realizăm prin această publicitate? Ce modificări cognitive, afective și comportamentale vrem să creem la nivelul audienței-țintă?
Ce tip de mesaj ar genera word-of-mouth și reflectare mass-media? Ce anume este interesant în mesaj? Ce anume i-ar face pe clienți să își vorbească unii altora despre mesaj/brand? Ce anume i-ar face pe jurnaliști să creeze o știre din respectivul mesaj/brand?
Care sunt pattern-urile audienței-țintă pentru consumul de mass-media? Ce mijloace de informare utilizează persoanele din audiența-țintă? Ce media publicitară s-au folosit pentru susținerea brandului în campaniile anterioare? Ce media publicitară utilizează brandurile concurente?
Prin ce medium publicitar va fi transmis mesajul? Se va folosi social media origanic, PPC, email marketing, flyer-ul, radioul, obiectele promoționale, sau landig page?

Care este strategia publicitară? Chiar dacă poate lua formate foarte diverse, esența declarației de strategie publicitară (statement) trebuie să se încadreze în structura:

(”Vrem să ___ ___ că___ va ___ deoarece ___.”)

De exemplu:
„Vrem să convingem persoanele de sex feminin cu vărsta între 25-45 de ani că terapia PRP (Platelet-Rich Plasma) este cea mai moderna procedura cosmetica pentru revitalizarea tesuturilor deoarece este minim invaziva și nu presupune injectarea de substante botulinice.”

4. Definiți-vă obiectivele.

          Faceți o listă cu obiectivele dumneavoastră. Definiți succesul prin descrierea a ceea ce anticipați că se va întâmpla dacă totul decurge conform planului. Iată câteva exemple de obiective pe care le-ați putea stabili:

  • Vânzări vizate
  • Numărul de abonați
  • Numărul de clienți noi

5. Creați o listă de potențiali parteneri, liste de email și afiliați.

Faceți o listă de companii sau influenceri care vă pot ajuta la lansarea produsului. Faceți un comunicat de presă și contactați toți potențialii parteneri.

6. Creați un plan scris pentru lansarea produsului.

          Creați un plan care să includă un calendar și acțiunile care trebuie întreprinse. Puteți utiliza modele predefinite sau vă puteți crea propriul plan. Faceți ca planul astfel încât să fie ușor de citit, folosind exemple și culori, astfel încât angajații să îl poată înțelege rapid atunci când îl scanează vizual. Planul trebuie să fie accesibil pentru diverse echipe, inclusiv pentru marketing pentru creativitate și comunicare și pentru inginerie pentru dezvoltarea și testarea produselor. Acestea trebuie incluse în procesul de stabilire a termenelor limită pentru a vă asigura că acestea sunt realiste.

Planul de lansare vă menține pe drumul cel bun și organizează totul pentru ziua lansării, cum ar fi

  • Asigurarea echipei de vânzări cu pregătirea și resursele necesare.
  • Pregătirea echipei de servicii pentru clienți pentru o creștere a numărului de clienți.
  • Asigurarea faptului că echipa de comunicare este pregătită să lanseze materiale promoționale

7. Creați un landing page sau pagină de marketing.

          Creați o pagină de marketing sau un landing page către care să direcționați clienții în ziua lansării. Faceți-o atractivă din punct de vedere vizual și scrieți un conținut focusat pe baza informațiilor pe care le-ați adunat în urma discuțiilor cu clienții și a planificării narațiunii. Includeți următoarele caracteristici:

  • Slogan
  • Soluție oferită
  • Caracteristicile principale ale produsului
  • Propunere de valoare
  • Mărturii/citate de la utilizatori
  • Invitație la acțiune (CTA-Call to action)

          Puteți crește anticiparea și entuziasmul față de produsul dvs. comunicând despre acesta înainte de lansarea sa. Plasați pe site  un formular de captare a e-mailurilor, astfel încât oricine este interesat să își poată lăsa adresa de e-mail. Țineți-i la curent cu evenimentele interesante și informațiile despre produs. Aceștia ar putea fi dispuși să împărtășească ceea ce au învățat și să contribuie la succesul lansării dvs.

Ponturi de considerat în cazul unei lansari de produs.

Folosiți următoarele sfaturi pentru o lansare de succes a unui produs:

Încurajați cuvântul din gură în gură (WOM).

          Concentrează-te pe clienții cărora le-a plăcut produsul și încurajează-i să împărtășească experiențele lor cu materiale promoționale personalizate. Aceștia ar putea dori să le spună și altora cât de bun este produsul. Acele persoane ar putea să încerce și ele să-l aprecieze, repetând ciclul WOM.

Nu exagera cu promovarea.

          Targhetează potențialii utilizatori cu mesaje relevante pentru a le atrage atenția și pentru a le menține o experiență pozitivă. Trimiterea unui număr prea mare de mesaje le poate afecta motivația și chiar enerva. În schimb, livrați-le lucruri care adaugă plus valoare și le satisfac nevoile. Utilizatorii cu experiențe plăcute sunt mai predispuși să ofere feedback pozitiv, contribuind la succesul lansării produsului.

Începe la scară mică.

          În loc să te consumi pentru a te lansa către un public larg în speranța de a obține un rezultat rapid, începeți cu un segment mic, orientat spre un segment de piață și urmăriți o creștere pe termen lung. Puteți începe prin a lansa prototipuri pentru a vedea care dintre ele este preferat de oameni, iar apoi testați-vă ideile de marketing pentru a determina cel mai eficient mesaj. Acesta este un proces de validare înainte de a trece la obiective mai mari. Este mai probabil ca publicul vizat să vă recomande produsul și să își împărtășească experiențele, motivând noi clienți și alimentând mecanismul de creștere.

Folosește-te de preorder-uri și discount-uri de lansare.

          Puteți permite utilizatorilor ințiali să obțină produsul dumneavoastră înainte de lansarea oficială. Această tehnică vă poate ajuta să vă confirmați strategia de stabilire a prețurilor și să construiți o comunitate. Oferirea de discount-uri primilor clienți sau lansarea unei cantități limitate poate contribui la crearea unui sentiment de urgență care ar putea stimula primele vânzări.

Implică-ne pe noi în urmatoarea ta lansare de produs.

           Definim un întreg ecosistem de valori și credințe, conturând  astfel obiectivele, explorând piețele și transpunând acest lucru în elementele care te definesc pe tine și produsul tău. Contactează-ne pentru o ofertă de consultanță și strategie de lansare de produs.

Trimite mai departe:

Alătură-te comunității Maven!

Înscriete pe Maven Digital Marketing Online Store pentru a profita de materialele educaționale gratuite și ofertele speciale.

Caută

Autor:

Articole Recente: