Acum ca am enumerat deja de ce să angajezi o agenție de marketing, s-ar putea să te simți un pic mai pregătit 🙂 să angajezi o agenție de marketing, mai ales că acum și înțelegi beneficiile acestui lucru. Dar de unde începi? Cu sute de opțiuni disponibile, poate fi intimidant sau de-a dreptul dificil să alegi cea mai bună variantă.
Iată 3 sfaturi pentru a găsi cea mai bună agenție de marketing pentru afacerea ta:
1. Fii clar cu privire la ce vrei și ce așteptări ai de la o agenție de marketing.
Înainte de a angaja o agenție de marketing, ar trebui să știi exact ce vrei și ce așteptări ai de la viitoarea colaborare. Vrei ca ei să se ocupe de toate aspectele campaniei tale sau doar de câteva? Vrei să fii foarte implicat în proces sau vrei să fii mai puțin implicat, atât timp cât „merge treaba”?
Înainte de a contacta agenția de marketing potrivită, trebuie mai întâi să aduni următoarele informații:
- Ce strategii vreau să folosesc pentru afacerea mea?
- Cât sunt dispus să cheltuiesc?
- Cât timp intenționez să lucrez cu agenția de marketing?
- Ce așteptări am și capabilități caut la agenția mea de marketing?
Schițând acest șablon de caracteristici, îți va fi mult mai ușor să identifici doar agențiile de marketing care îndeplinesc aceste condiții din start.
2. Examinează serviciile oferite pentru a vedea aceștia oferă ceea ce ai nevoie.
Unul dintre motivele pentru care ar trebui să angajezi o agenție de marketing este faptul ca aceasta este multivalentă și capabilă să îți gestioneze o multitudine de strategii de marketing diferite. Pentru a găsi agența de marketing potrivită, asigură-te în primul rând că aceasta oferă serviciile de care ai nevoie nevoie.
Dacă nu vrei să iți bați capul cu mai multe agenții pentru toată sfera de servicii de marketing necesară ție, recomandăm să începi cu o agenție de marketing full-service care oferă servicii complete de marketing, un singur contract, servicii complete de marketing, mai puține griji pentru pentru tine.
Aceste agenții sunt multivalente și acoperă majoritatea elementelor de marketing necesare, cum ar fi:
- SEO
- Pay-per-click (PPC) advertising
- Email marketing
- Social media marketing
- Social media advertising
- Content marketing
- Design grafic
- Video marketing
- Fotografie de produs
- etc.
Chiar dacă la început o să ai nevoie doar de unul sau două servicii, este întotdeauna o idee bună să mergi pe o agenție de marketing care oferă servicii complete de marketing, deoarece te poți extinde mai târziu, atunci când vei avea nevoie de servicii adiționale. Ceea ce înseamnă că vei avea o singură factură, o singura persoană de contact, nu va mai trebui să pierzi timp căutând un alt furnizor de servicii, și atunci când il vei găsi cel mai probabil te vei lovi de probleme de downtime din cauza dificultății de sincronizare și comunicare cu mai multe companii diferite. De exemplu, agenția care îți va crea website-ul va trebui să comunice prin tine sau direct cu persoana care se ocupă de fotografii de produs, sau cea care îți face campaniile pay per click, pentru configurarea serviciilor de tracking cum ar fi Facebook Pixel sau Google Analytics. Plus, este mai ușor să lucrezi cu aceeași agenție pentru cât mai multe servicii deoarece aceștia îți cunosc deja afacerea, strategia de lucru și cerintele = livrabil conform așteptărilor tale, timp de implementare/livrare mai mic.
Acesta este motivul pentru care, atunci când aceste servicii sunt furnizate sub un singur acoperiș, ele sunt mult mai ușor de coordonat.
3. Cere o ofertă sau examinează-le lista de prețuri pentru a vedea dacă se încadrează în bugetul tău.
Când ai stabilit că agenția de marketing oferă serviciile de care ai nevoie, următorul pas este să te asiguri că acestea se încadrează în bugetul tău. Cere o ofertă, examinează site-ul agenției de marketing pentru a determina cât va costa obținerea serviciilor de care ai nevoie.
Această sarcină este de cele mai multe ori dificilă deoarece multe agenții nu își publică prețurile pe site. Motivul pentru care prețurile nu sunt publicate pe site este că majoritatea serviciilor de marketing sunt foarte personalizare în funcție de cerințele și specificul afacerii clientului, și un preț final se poate decide abia după o serie de întâlniri de cunoaștere a afacerii, pieței de desfacere a clientului, produsului, cerințele acestuia, etc. De aceea, este în interesul tău să te concentrezi pe agenții de marketing transparente și să oferi aceeași transparență în comunicarea cerințelor, așteptărilor sau bugetului.