Pe măsură ce intrăm în 2022, companiile își dau seama ca ar trebui să își analizeze strategia de marketing pentru acest an printr-o perspectivă diferită față de anii precedenți. Fără îndoială, 2020 și 2021 ne-a schimbat pe toți într-un fel sau altul, și efectele pentru anul ce-l avem în față se văd în timp ce vorbim cu clienții, colegii și membrii comunității despre provocările și oportunitățile lor. Pe măsură ce intrăm în necunoscutul anului 2022, este foarte dificil să ne comparăm realizările sau obiectivele uitându-ne la ultimii doi anii. Cu toate acestea, am alcătuit o listă scurtă de obiective realizabile pentru care ar trebui să ne străduim să le ținem din scurt în lunile următoare.
Menține o prezență online consistentă și actualizată.
Anul trecut, multe companii și-au dat seama de importanța menținerii unei prezențe online puternice, deoarece au fost forțate să oprească sau să reducă drastic traficul în magazine. Cei care nu au putut să țină pasul, sau care nu au avut o prezență online, au avut cele mai mari dificultăți. Este de așteptat ca această tendință să continue și în 2022 chiar daca efectele pandemiei par să se fi domolit, așa că companiile ar trebui să depună în continuare eforturi susținute pentru a-și menține site-ul web, comerțul electronic, rețelele sociale, listările online și publicitatea digitală cât mai actuale posibil. Nu schimb orele de lucru sau procesele magazinului fără a-ți informa clienții! Completează calendarul de postări cu videoclipuri live, webinarii, grupuri de Facebook și campanii de e-mail, pentru a-ți menține publicul captivat. Clienții se vor simți mai încrezători în a face afaceri cu tine dacă menții o prezență online consecventă și îi incluzi și pe ei în calendarul tău de comunicări de marketing.
Fii un brand autentic, orientat spre client.
Din cauza trecerii în online a multor activități care pana acum necesitau interacțiune umană, nevoia de a umaniza brandul va fi și mai importantă în 2022. Pune accent pe clienți, angajați și comunitate prin comunicarile tale de marketingul. Fii disponibil să răspunzi la întrebări și să le rezolvi preocupările, să răspunzi la recenziile clienților (atât pozitive, cât și negative) și să cauți întotdeauna modalități de a-ți îmbunătăți experiența clienților. Incearcă să faci conexiuni cât mai personale cu publicul tău prin autenticitate și nu subestima puterea clienților fericiți. Personalizarea, serviciul excelent pentru clienți și comunicarea sinceră îi vor transforma în ambasadori ai brandului – și nu uita să le mulțumest în mod frecvent 😉
Menține-ți flexibilitatea în toate aspectele afacerii.
Orice strategie de marketing ar trebui să fie adaptabilă la schimbările din mediul nostru intern și extern. Pandemie sau nu, mulți factori ne pot influența strategia, și este esențial să păstrăm mintea deschisă și să fim flexibili. Anul trecut, am observat efectele acestui lucru pe măsură ce bugetele de publicitate s-au micșorat treptat, o mare parte a forței de muncă s-a mutat la lucrul de acasă, iar comerțul electronic a devenit noul normal, pe măsură ce traficul în magazine fizice a scăzut. Pe măsură ce lucrurile se schimbă, la fel ar trebui să se întâmple și cu tactica de marketing – și asta este perfect normal. Ceea ce contează este să stabilești modalități de a urmări ceea ce funcționează și ce nu, fie prin obiective de vânzări, sondaje cu feedback-ul clienților sau alți indicatori cheie de performanță. Atfel, vei fi mai bine pregătit pentru ajustarea strategiei și pentru extragerea maximului de profit având în vedere situațiile neprevăzute.
Aceste trei obiective generale de comunicare în marketing pe 2022 sunt condițiile minime pe care ar trebui să le ei în considerare atunci când îți pui în aplicare strategia de marketing pe restul anului. Ne-ar facea o deosebită plăcere să ne dai un semn. în cazul în care afacerea ta are nevoie de asistență pentru dezvoltarea unui plan pentru atingerea acestor obiective sau nu chiar daca nu ești sigur de unde să ar trebui să incepi. Trimite-ne un mesaj prin pagina noastră de contact dacă te-ar interesa o porție de marketing fain și iscusit pentru afacerea ta.